Olej silnikowy, filtry oleju/powietrza/paliwa i kabinowy są to materiały eksploatacyjne od których zależy długa i bez awaryjna jazda Państwa samochodu. Filtr i olej silnik należy wymieniać przy każdym przeglądzie eksploatacyjnym lub jeśli robimy więcej kilometrów to wymianę wykonujemy według przebiegu - najlepszy okres to 15 tyś. km . Olej silnikowy który podobno ma wytrzymywać okres eksploatacyjny 2 lata lub 30 tyś. km należy też obowiązkowo wymienić raz na rok lub 15 tyś.km - tak radzi mechanik . Lata praktyki pokazały nam, iż rzadka wymiana materiałów eksploatacyjnych doprowadza do przyspieszonego zużycia silnika , turbo sprężarki, przepływomierza powietrza, wtryskiwaczy paliwa , można by tak długo jeszcze wymieniać .
Rodzaje najpopularniejszych olejów silnikowych stosowanych w motoryzacji:
- olej mineralny to olej który powstał na bazie destylacji ropy naftowej
oznaczenie handlowe 15W40
- olej półsyntetyczny to olej mieszaniny oleju mineralnego oraz wytworu syntezy chemicznej
oznaczenie handlowe 10W40
- olej syntetyczny to olej wyprodukowany w czasie syntezy chemicznej
oznaczenie 0W20,0W30.5W30,5W40 itp
aktualnie ten rodzaj oleju jest najczęściej stosowany w pojazdach poruszających się po drogach
Co oznaczają opisy na etykietach opakowań z olejami silnikowymi np 0W40
wyjaśnienie - jest to klasa lepkości, pierwsza to lepkość przy niskich temperaturach, a po literze W to lepkość przy wysokich temperaturach. Im niższa liczba przed literą W tym niższa może być temperatura w jakiej może pracować bezpiecznie nasz silnik, klasa letnia to określenie po literze W 20,30,40,50,60 przy temperaturze 100 i 150 stopni, w której olej będzie zachowywał najlepszą lepkość. Czyli im mniejsza liczba tym lepkość w wysokich temperaturach mniejsza. Producenci silników w celu obniżenia zużycia paliwa wprowadzają dla swoich silników olej o niskiej lepkości przy wysokich temperaturach kosztem żywotności silników w samochodach . Tyl z teorii...
Typowe usterki silnika spowodowane nie wykonywaniem serwisu olejowego
- utrata mocy,duże zużycie oleju między serwisowe,głośna praca silnika,dymienie z wydechu
- bardzo szybkie zużycie eksploatacyjne silnika, często prowadzące do zatarcia
- uszkodzenie turbo sprężarki,przepływomierza powietrza
- uszkodzenie wtryskiwaczy paliwa, pompy paliwa
- trwałe i nie odwracalne uszkodzenie silnika i jego osprzętu
Do każdego serwisu olejowego dostarczamy własny materiał z naszego magazynu ( oleje, filtry ) . Posiadamy pełny zakres filtrów i olejów , prawie 100% pokrycia rynku samochodów. Pracujemy tylko na oryginalnych materiałach renomowanych producentów takich jak : Castrol, Shell, Mobil, Bosch, Filtron . Po wykonaniu serwisu olejowego obowiązkowo należy określić w komputerze samochodu nowy termin inspekcji olejowej i dodatkowo zawiesić zawieszkę informacyjną w komorze silnika, a jeśli ktoś posiadać książkę serwisową to należy dokonać odpowiedniego zapisu .
Wydajemy własne książki przeglądów serwisowych .
Jako serwis polecamy
olej CASTROL
olej OE VW AUDI SEAT SKODA
normy producenta
VW 502/505 , VW 504/507 , VW 508/509
Jako serwis polecamy
filtry BOSCH
filtry OE VW AUDI SEAT SKODA
Technologia wykonania serwisu olejowego
- aplikacja do silnika płynu pukającego (według życzenia klienta)
- wjazd na stanowisko serwisowe samochodem z rozgrzanym silnikiem
- demontaż osłon silnika
- odkręcenie korka spustowego i spuszczenie oleju silnikowego
- wymiana filtra olejowego
- wymiana filtra powietrza z oczyszczeniem obudowy filtra
- wymiana filtra kabinowego z oczyszczeniem obudowy
- wymiana filtra paliwa (opcjonalnie)
- zalanie silnika nowym olejem
- uruchomienie silnika, kontrola szczelności układów
- ustawienie nowych inspekcji/terminu wymiany
- wpis do książki serwisowej (papierowej lub cyfrowej)
Wymieniamy też olej silnikowy metodą odessania bez demontażu osłon. Metoda stosowana przy problemie z korkiem spustowym w misce olejowej
... kto smaruje ten jedzie, przysłowie zawsze na czasie
olej wymieniamy co 15 000 km lub co rok
wymiana co 30 000 km lub 2 lata
co 30 tyś km przyspiesza zużycie silnika
- długa i bez awaryjna praca silnika
- czysty silnik od wewnątrz
- mniejsze zużycie paliwa
- niższe koszty utrzymania samochodu
Nowa zasada wprowadzona w grupie Volkswagena dla nowych samochodów na gwarancji :
- wymiana oleju silnikowego z filtrem olejowym po 15 tyś km
- przegląd z wymianą oleju silnikowego i filtra oleju po 30 tyś km
Cennik serwisu olejowego
[ olej + filtr + uszczelka korka + filtr powietrza silnik ]
Typ silnika:
- 1,0 MPI - 462,00 zł.
- 1,0 TSI - 473,00 zł.
- 1,5 TSI - 565,00 zł.
- 1,6 TDI - 576,00 zł.
- 1,8 TSI - 580,00 zł.
- 2,0 TDI - 594,00 zł.
- 2,0 TSI - 646,00 zł.
z nami na pewno dojedziesz do celu ...