Układ hamulcowy, najważniejszy element samochodu który odpowiada za bezpieczeństwo nasze i innych uczestników ruchu drogowego.
Hamulec musi być zawsze 100 % sprawny
Podstawowe elementy układu hamulcowego :
- pompa hamulcowa
- przewody układu hamulcowego
- tarcze hamulcowe
- klocki hamulcowe
- zaciski układu hamulcowego
- linka hamulca pomocniczego
- bębny hamulcowe
- cylinderki hamulcowe
- szczęki hamulcowe
- płyn hamulcowy
Najczęściej zużywającym elementem układu hamulcowego :
- klocki hamulcowe # minimalna grubość okładziny 2 mm #
- płyn hamulcowy # wymiana co dwa lata #
stężenie wody powyżej 4% zagraża utratą hamulca
- przewody hamulcowe ( korozja )
grozi pęknięciem w czasie hamowania i utratą hamulca
Nasz serwis specjalizuję się w profesjonalnej obsłudze serwisowej oraz naprawie układów hamulcowych . Posiadamy specjalistyczne wyposażenie do obsługi serwisowej układu hamulcowego : rolki hamulcowe , przyrząd do badania płynu hamulcowego , przyrząd do wymiany dynamicznej płynu hamulcowego , przyrząd do obsługi serwisowej układu hamulcowego , komputer diagnostyczny do obsługi układu hamulcowego.
Technologia naprawy układu hamulcowego :
- sprawdzenie działania układu hamulcowego na urządzeniu rolkowym do badania układów
- ocena wyników badania układu hamulcowego
- obsługa serwisowa elementów zużytych eksploatacją samochodu
- kontrola płynu hamulcowego testerem na zawartość wody
- wymiana płynu hamulcowego profesjonalnym urządzeniem serwisowym
- odpowietrzenie układu hamulcowego przy użyciu komputera diagnostycznego
- sprawdzenie działania układu hamulcowego po naprawie na urządzeniu rolkowym
- ocena poprawności wyników badania układu hamulcowego z wydrukiem komputerowym
- jazda próbna
Płyn hamulcowy wymiana [technologia] :
- odessanie ze zbiorniczka wyrównawczego starego płynu hamulcowego
- podłączenie do zbiorniczka przewodu z urządzenia serwisowego
- napełnienie zbiorniczka nowym płynem hamulcowym
- ustawienie odpowiedniego ciśnienia wymiany na urządzeniu serwisowym
- podłączenie do zacisku hamulcowego przewodu ze zbiornikiem na stary płyn
- odkręcenie zaworu w zacisku hamulcowym [dla każdego zacisku]
- wymiana dynamiczna płynu hamulcowego
- podłączenie komputera diagnostycznego i uruchomienie procedury odpowietrzenia układu ABS / ESP
- po wymianie kontrola pracy układu hamulcowego na urządzeniu diagnostycznym
Naprawa przewodów hamulcowych :
- sprawdzenie techniczne przewodów hamulcowych stalowych oraz elastycznych
- lokalizacja ognisk korozji przewodów stalowych
- ocena starzenia przewodów elastycznych : spękanie gumy, przetarcia
- wymiana miejscowa uszkodzonych przewodów stalowych
- wymiana zużytych przewodów elastycznych
- wymiana z odpowietrzeniem płynu hamulcowego
- zabezpieczenie antykorozyjne przewodów hamulcowych po naprawie
Zapewniamy części zamienne do naprawy układu hamulcowego
Z nami na pewno dojedziesz do celu ...