Witamy Państwa w naszym dziale serwisu poświęconym nowym rozwiązaniom w silnikach zasilanych bezpośrednim wtryskiem paliwa Pb [benzyny] . Wraz z rozwojem przez producentów samochodów układów wtrysku paliwa typu TSI, FSI, GDI, i zastępowaniem starszego rozwiązania wtrysku pośredniego typu MPI pojawiły się nowe wezwania dla mechaników samochodowych. Układy wtrysku paliwa bezpośredniego ujawnił konieczność rozwoju naszego działu serwisowego o kolejne usługi dedykowane właśnie silnikom z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Typowe problemy w nowych silnikach z wtryskiem bezpośrednim które nie występowały:
[ problemy dają znać właścicielowi po przebiegu powyżej 100 tyś km ]
zatykanie kanałów dolotowych oraz zaworów silnika
Objawy usterek w silniku:
- nie równa praca silnika
- brak mocy silnika
- zjawisko wypadania zapłonów w silniku
- szarpanie w czasie jazdy
- trudności w odpaleniu silnika
- duże zużycie oleju silnikowego
- zapalająca się kontrolka usterki CHECK
- migająca kontrolka usterki CHECK
Typowe usterki:
- zatkanie kanałów dolotowych w głowicy silnika
- blokowanie zaworów dolotowych przez osadzający się nagar oraz złogi
- nieszczelność kolektora ssącego silnika - nie odpowiedni skład mieszanki
- uszkodzenie wtryskiwaczy paliwa ( brak wymiennego filtra paliwa )
- ponad normatywne zużycie oleju silnikowego - zablokowanie pierścieni tłokowych
Środki zaradcze:
- badanie endoskopowe zaworów
- badanie endoskopowe wnętrza komory spalania
- pomiar kompresji silnika
- czyszczenie kanałów dolotowych głowicy silnika
[metoda czyszczenie granulatem pod dużym ciśnieniem]
czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów polega na demontażu kolektora ssącego i usunięciu osadów za pomocą specjalnego granulatu, materiał ten za pomocą sprężonego powietrza uderzając w powierzchnię pokrytą nagarem, usuwa ją, nie uszkadzając samej powierzchni kanałów dolotowych i zaworów
- czyszczenie zaworów ssących silnika [ta sama technologia co powyżej]
- czyszczenie denka tłoka oraz pierścieni tłokowych [metoda chemiczna]
- okresowe czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów przy każdym serwisie rocznym samochodu
[metoda chemiczna]
- kontrola szczelności kolektora ssącego
[metodą z wykorzystaniem dymu pod odpowiednim ciśnieniem]
- diagnostyka wtryskiwaczy paliwa na stanowisku kontrolnym wraz z czyszczeniem ultradźwiękowym
[urządzenie do diagnostyki wtryskiwaczy]
- aplikacja odpowiednich dodatków do paliwa i oleju przy każdym serwisie rocznym samochodu
- odczyt pamięci błędów , przywrócenie wartości adaptacyjnych układu elektroniki silnika
JAK PRACUJEMY zapraszam na YouTube link:
https://www.youtube.com/watch?v=AP-pIgk11DA
Usługi wykonywane przez nasz dział diagnostyki silnika:
- pomiar kompresji silnika
- pomiar szczelności cylindrów
- pomiar szczelności kolektora ssącego i kanałów dolotowych
- badanie endoskopowe zaworów oraz kanałów dolotowych
- badanie endoskopowe komory spalania silnika
- badanie pracy wtryskiwaczy paliwa na urządzeniu diagnostycznym
- czyszczenie kanałów dolotowych oraz zaworów
- czyszczenie pierścienie tłokowych oraz denka tłoka
- czyszczenie zaworu egr
- czyszczenie silnika strona wewnętrzna [środek silnika]
- czyszczenie wtryskiwaczy paliwa
- odczyt i kasowanie błędów silnik
Posiadamy wiedzę oraz odpowiednie narzędzia aby twój samochód był odpowiednio serwisowany
specjalizacja dla marki VW AUDI SEAT SKODA
diagnostyka silnik tsi fsi tfsi , czyszczenie zaworów głowicy ; pomiar kompresji silnika , kontrola silnika , bezpośredni wtrysk , silnik vw , silnik skoda , silnik audi , silnik kontrola , mechanik bytom
z nami na pewno dojedziesz do celu ...