Czynne poniedziałek - piątek 8:00 - 18:00
662 244 189
ul. Celna 35, Bytom
32 282 31 42
Wtryskiwacze gazu/benzyny diagnostyka-kontrola-czyszczenie
Wtryskiwacze benzyny systemu pośredniego wtrysku paliwa MPI jak i bezpośredniego wtrysku paliwa typu FSI TSI GDI to najważniejszy element układu paliwowego silnika spalinowego. Odpowiedzialny jest za wtryśnięcie odpowiedniej dawki paliwa w ściśle określonym momencie . Jego wadliwa praca skutkuje bardzo złom pracą silnika a czasami brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Dodatkowo jednostka sterująca rejestruje błędy w komputerze oraz zapala się kontrolka CHECK silnika. Pozostałe objawy usterek takie same jak dla wtryskiwaczy układu gazowego LPG.
Wtryskiwacz gazu to najważniejszy element każdej instalacji gazowej , 100 % sprawność wtryskiwacza to podstawa działania całego układu wtrysku sekwencyjnego . Wszyscy producenci instalacji gazowych w oparciu o wtrysk sekwencyjny muszą zastosować wtryskiwacz gazu, mimo różnych konstrukcji mają taką samą zasadę działania-muszą wtrysnąć idealnie odmierzoną dawkę paliwa gazowego. Każda różnica od ideału jest od razu zauważana przez sterownik silnika, który zapali na desce kierowcy kontrolkę CHECK oraz w niektórych rozwiązaniach wyłączy pracę felernego cylindra zasilanego uszkodzonym wtryskiwaczem gazu. Dodatkowymi objawami wadliwie działających wtryskiwaczy gazu są między innymi:
- nierówna praca na biegu jałowym
- szarpanie w trakcie jazdy
- duże zużycie gazu, benzyny
- brak mocy silnika
- trudności w uruchomieniu silnika
- zjawisko wypadania zapłonu
- zwiększony poziom oleju w silniku
Serwisujemy wtryskiwacze gazowe LPG
99 % wszystkich producentów dostępnych na polskim rynku LPG
Serwisujemy wtryskiwacze benzyny układ pośredniego wtrysku paliwa MPI
99 % rozwiązań stosownych przez wszystkich producentów samochodów do 2014 roku
Serwisujemy wtryskiwacze benzyny układu bezpośredniego wtrysku paliwa FSI TSI GDI
rozwiązania wprowadzone przez producentów samochodów od 2014 roku
Opłacalność to różnica w cenie do 400 % w zależności od marki wtryskiwacza
Wykonujemy przeglądy okresowe wtryskiwaczy gazowych stosowanych w układach 4 generacji, sprawdzamy stan technicznych, ich wydajność w poszczególnych zakresach obrotowych silnika oraz równomierność dawki wtrysku na wszystkich cylindrach np.: 3 cylindry - 4 cylindry - 6 cylindrów - 8 cylindrów . Do poprawnej pracy silnika na gazie wymagane jest, aby wszystkie dawki były równe. Czasami nowe wtryskiwacze też nie spełniają tej zasady. Na naszym serwisie w czasie montażu weryfikujemy, parując do siebie odpowiednie wtryskiwacze lub jeśli jest taka możliwość to regulujemy. W ostateczności składamy reklamację u producenta . Taką wadę jesteśmy w stanie wyeliminować już na etapie montażu .
Wszystkie wtryskiwacze mają określoną przez producenta żywotność eksploatacyjną :
Med / Landi Renzo - max 60 tyś. km
Hana / Barakuda - 100 tyś. km
Stag AC W01 - 100 tyś. km
Keihin firmy PRINS- 240 tyś. km
Stag AC W02 W03 - 200 tyś, km
Tyle powinny wytrzymać, po tym przebiegu wtryskiwacze gazu powinny zostać sprawdzone na odpowiednim stanowisku kontrolnym lub wymienione na nowe. Najważniejszą zasadą, aby wtryskiwacz przepracował założony przebieg jest systematyczne wykonywanie przeglądów instalacji gazu z wymianą filtrów gazu . (raz na 10 tyś.km)
Technologia wykonywania czyszczenia kontroli wtryskiwaczy
- kontrola pod kątem elektrycznym wtryskiwacza
- kontrola stanu technicznego na stanowisku badania wtryskiwaczy gazowych
- rozbrojenie wtryskiwaczy na części, mycie pojedynczych elementów w myjce ultradźwiękowej
- wymiana zestawów serwisowych wtryskiwaczy na nowe, ponowna regulacja wydatku oraz dawki wtrysku
- wieloetapowe mycie wtryskiwaczy nierozbieralnych
- kontrola wtryskiwaczy po każdym etapie mycia na stanowisku kontroli
- kontrola ostateczna oraz parowanie wtryskiwaczy
(określenie czy nadają się do dalszej eksploatacji)
Technologia wykonywania czyszczenia kontroli wtryskiwaczy benzynowych
- technologia jest taka sama jak przy wtryskiwaczach gazowych z małą różnicą, wtryskiwacz benzynowy jest nie rozbieralny
- wtryskiwacz benzynowy nie podlega żadnym regulacją a jedynie czyszczeniu i kontroli na stanowisku diagnostycznym
- zalecana kontrola wtryskiwaczy po 100 tyś.km
Średni czas wykonania usługi : 2 godziny
Instalacje gazowe PRINS
Nasza oferta instalacji gazowych
PRINS 2.0 - wtrysk fazy lotnej LPG 4 generacji do najnowszych marek samochodów z normą spalin Euro 6 , silnik zapala i pracuje do temperatury 30 stopni na paliwie bazowym. Po osiągnięciu wyznaczonej temperatury instalacja przełączy się na zużywanie 100 % paliwa gazowego LPG. Urządzenie zostało całkowicie zautomatyzowane, posiada dwa tryby pracy : tryby wyłączenia oraz tryb pełnego automatu . System posiada pełną samo diagnozę, jest 100 % bezpieczny dla użytkownika oraz silnika.
PRINS 2.0 DI - wtrysk fazy lotnej LPG 4 generacji dla silników w bezpośrednim wtryskiem paliwa. Instalacja 2.0 DI jest bliźniaczym układem do 2.0, zasada pracy jest taka sama. A jedyną różnicą jest strategia pracy po przełączeniu na gaz, ze względów konstrukcyjnych silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa benzynowego nie może on pracować na 100 % dawce gazu , silnik w czasie pracy na gazie zużywa maksymalnie 5 % paliwa benzynowego.
PRINS Direct LiquiMax-2.0 wtrysk płynnego LPG pod wysokim ciśnieniem przez oryginalny układ wtryskowy paliwa, to rozwiązanie jest przełomem w zastosowaniu alternatywnych źródeł energii jakim jest paliwo gazowe LPG. Silnik po montażu instalacji gazowej jest całkowicie dwu paliwowy ,pracuje całkowicie tylko na jednym paliwie które jest włączone. Jak pracuje na gazie to zapala na gazie, jeździ na gazie i wyłącza się też na gazie - silnik nie potrzebuje wcale benzyny . Benzyna staje się paliwem alternatywnym - tankujemy ją najwyżej dwa razy w roku .
Już w naszym serwisie ...
PRINS 3.0 DI Jesteśmy naprawdę dumni, że możemy przedstawić nasze ofercie serwisowej najnowsze osiągnięcie: unikalny i rewolucyjny system VSI-3 DI LPG odpowiedni do szerokiej gamy pojazdów wyposażonych w silnik benzynowy, w którym paliwo jest bezpośrednio wtryskiwane do silnika (DI – Direct Injection). Komputer Prins AFC-3.0 DI, uważany za serce systemu, zapewnia ogólną kontrolę systemu, bezpieczeństwo i wydajność. PrinseVP-500 zapewnia prawidłowy przepływ zasilania LPG we wszystkich warunkach pracy dla samochodów o mocy do 500 KM. Wtryskiwacze LPG Keihin są znane ze swojej dokładności, wytrzymałości i szybkości.
Instalacja dedykowana i idealnie dopasowana przez firmę PRINS dla silników z bezpośrednim wtryskiem produkowanych przez koncern Volkswagena.
Silniki 1.0 TSI / 1,5 TSI /2,0 TSI
Strona www stworzona przez Multisub
Umów wizytę w serwisie